50 jaar Federatie

Op 28 april 2009 vierde de Federatie van Vrije en Intellectuele Beroepen haar 50-jarig bestaan.
De receptie vond plaats in De Ark te Antwerpen.

FVIB is de meest representatieve interprofessionele organisatie voor het vrije beroep en behartigt de belangen van de sector op elk niveau. De ondernemersprioriteiten in beide memoranda zijn hiervan een uitvloeisel. De Federatie ontstond in 1959 in de schoot van het toenmalige NCMV, maar groeide intussen uit tot een volwaardige koepelorganisaties. Naast belangenverdediging brengt FVIB expertise en netwerking dichtbij de vrije beroepspraktijk via activiteiten, wetenschappelijk onderzoek en nuttige publicaties. FVIB viert vandaag haar 50-jarig bestaan met een feestelijke receptie in de Ark in Antwerpen. Om haar rol als representatieve ondernemersorganisatie kracht bij te zetten, stelde FVIB aan de vooravond van deze feestelijkheden de memoranda naar aanleiding van de regionale verkiezingen voor. Eerder al overhandigde de Federatie de prioriteitenprogramma's aan de politieke partijen.
Hierbij een terugblik op de feestelijkheden.