"Maak eindelijk grondig werk van een herziening van de nomenclatuur"

Vandaag kopte De Standaard "3.011 artsen factureren dubbel zoveel als de premier verdient, en dat aantal neemt alleen maar toe."

"Ik denk dat er zich toch velen in de koffie hebben verslikt deze morgen. Het is nochtans een interessant artikel over financiering gezondheidszorg en de kansen en uitdagingen die er nog zijn. Maar jammer genoeg met een populistische titel die polariserend is", laat Anton Smagghe, secretaris-generaal van de Federatie Vrije Beroepen optekenen.

"Wij vragen om eindelijk grondig werk te maken van een herziening van de nomenclatuur. Deze hervorming is nodig om basiszorg te voorzien voor de volledige bevolking en hiervoor een billijke vergoeding te voorzien voor alle zorgverleners. Deze herziening dient te gebeuren samen met de beroepsorganisaties van alle betrokken beroepen. Om de kwaliteit te garanderen en te verduurzamen is transparante budgettering nodig op alle niveaus en domeinen.", luidt het verder.

Reageren op dit bericht? Dat kan hier.
De scherpe reactie van ons lid BVAS lees je hier.

-
De Federatie Vrije Beroepen, structurele partner van UNIZO, is dé koepelorganisatie voor het vrije beroep.
Wij bundelen de krachten van vele tientallen beroepsorganisaties en hun duizenden leden.

Perscontacten
Via 0494 494 766 of pers@federatievrijeberoepen.be
Fotomateriaal te verkrijgen, of hier.

Artikel in De Standaard, 26 augustus 2024