Samenwerken is een van de belangrijkste motoren van innovatie

Vandaag verzamelden de vrije beroepen in de Oude Vismijn, Gent om het vrije beroep te vieren. Ondernemerschap, innovatie en samenwerking staan centraal op deze (negende) Dag van het Vrije Beroep. Vicepremier Alexander De Croo, Lieven Maesschalck, Jo Caudron en Marieke Wyckaert gaan in debat. "Samenwerken is één van de belangrijkste motoren van innovatie. En innovatie is inherent aan iedere vorm van ondernemerschap. Het zijn thema’s die de toekomst zullen uitmaken van het vrije beroep", zegt Jan Sap, secretaris-generaal van de Federatie Vrije Beroepen.

De beweerde over-reglementering situeert zich echter niet op het vlak van de toegang tot het beroep, maar wel op vlak van de uitoefening van het beroep zelf