Slotevent 'Samenwerken in de zorg'

Op de Grote Markt in Brussel verwelkomde de Federatie Vrije Beroepen deze week een diverse groep stakeholders op het slotmoment van het project ‘Samenwerken in de Zorg’ dat ze uitvoerde met steun van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid. “De 108.496 zelfstandige zorgverstrekkers in ons land omarmen het principe van samenwerking meer dan ooit. Voor deskundig advies en handige tips ter zake kunnen ze nu ook een beroep doen op een gloednieuw stappenplan en handboek,” zegt Jan Sap, secretaris-generaal van de Federatie Vrije Beroepen.

Zelfstandige zorgverstrekkers zijn een essentieel onderdeel van de eerstelijnszorg in Vlaanderen. Zoals het zorglandschap vandaag vorm krijgt, in functie van de zorgvragen, wordt de samenwerking tussen hen van primordiaal belang